donderdag 10 juli 2014

De drijvende kracht achter BuitenSportWinkel.nl?



John Paul Doolhoff

De drijvende kracht achter BuitenSportWinkel.nl dat ben ik, John Paul Doolhoff in de wandelgangen gewoon JP.  35 jr en trotse vader van twee jongens (Merijn van 9 jr en Janniek van 7 jr). Op 8 Mei 2014 is mijn vrouw en moeder van mijn jongens na een ziekbed van 3 jr overleden aan de gevolgen van Leukemie. Deze gebeurtenis heeft niet alleen privé grote gevolgen gehad. Zakelijk heb ik met hulp van familie, vrienden en zakenrelaties de winkels kunnen laten doordraaien al was het soms met gezonde tegenzin.  Voorop stonden mijn klanten en met z’n allen hebben wij de boel op de rit gehouden. Ik ben deze mensen hier zeer dankbaar voor. 

Nederlandse Selectie helmpje
Met een achtergrond welke bol staat van buitensport, kamperen en outdoorsports ben ik een outdoorenthousiast in hart en nieren. Naast het door mijn ouders met de paplepel ingegoten kampeervirus, als kleine jongen van een jaar of 5 door mijn 10 jaar oudere broer in een kano geholpen. Enkele jaren later in de Nederlandse Jeugd Selectie Wildwaterslalom terecht gekomen. Vanuit die positie kennis gemaakt met andere buitensporten als mountainbiken, wandelen en later ook klimmen en canyoning. Na mijn middelbare school gestart met een opleiding als allround buitensport instructeur en in de vakanties gewerkt als kano instructeur en dat langzaam uitgebreid met andere disciplines.

Na mijn opleiding fulltime als buitensport instructeur aan het werk gegaan. Na een aantal jaar was ik toe aan wat meer vastigheid, via deze weg bij een grote buitensportwinkel terecht gekomen. Na vele jaren daar met veel plezier te hebben gewerkt en van verkoper door gegroeid te zijn tot bedrijfsleider was er de stap om BuitenSportWinkel.nl te starten.

Inmiddels bijna 10 jaar geleden vanaf de bekende zolderkamer niet geheel zonder succes begonnen met het adviseren van consumenten en de verkoop van buitensportartikelen. 5 jaar geleden werd de zolderkamer te klein en ben ik verhuist naar een mooi nieuwe pand waar de groei kon worden doorgezet. Nu onlangs verhuist naar een nog grotere plek waar de Service en Advies nog verder uitgebreid is. Service en Advies zijn altijd het uitgangspunt geweest bij de oprichting van BuitenSportWinkel.nl.

Producten altijd direct uit eigen voorraad leverbaar. Een collectie die uitgebalanceerd is in kwaliteit, van een product voor de Actieve gebruiker tot en met de Professional . Ook altijd merken die een toevoeging op het Nederlandse aanbod zijn, zijn aanwezig.

Met de diepgewortelde drang om klanten alleen met de beste outdoormaterialen op vakantie te laten gaan heb ik vorig jaar besloten om naast de online winkel een heus Experience Centre te openen. Dit BuitenSportWinkel.nl Experience Centre biedt mij de gelegenheid om klanten nog beter te adviseren en bij te staan in de keuzes voor hun outdoormaterialen. Maar ook online probeer ik mijn klanten steeds beter te adviseren, die resulteerde onder andere in een YouTube kanaal met allerhande filmpjes over de producten.

Al jaren word ik door leveranciers, vertegenwoordigers, collega’s en klanten dé slaapzakkofiel genoemd, slaapzakken adviseren gaat verder dan alleen de duurste te proberen te verkopen. Veelal is de duurste helemaal niet de beste. Ook op het gebied van rugzakken kan ik mijn ei helemaal kwijt. Een backpack op de juiste manier afgesteld en ingepakt geeft mij een kick.

Met de voorliefde voor Scandinavië, daar waar ik mijn vrouw heb leren kennen,  en motorrijden probeer ik mijn kennis en ervaring te gebruiken om het comfort tijdens vakantie niet te gemakkelijk in te ruilen voor een paar gram minder bagage. Comfort is in mijn ogen leading als het gaat om het ontvluchten van de hectische dagelijkse beslommeringen. Wat een vakantie toch ook een beetje is. Natuurlijk zijn er vele mogelijkheden om het gewicht te verminderen zonder comfort in te leveren, juiste deze zoektocht maakt het dat BuitenSportWinkel.nl mij zoveel genoegdoening geeft. Klanten die een kaartje sturen vanaf hun vakantieadres om mij te bedanken voor de goede service en advies. Een bijdrage leveren aan jouw top vakantie! Daar doe ik het voor!


Ik hoop jullie stuk voor stuk eens te mogen verwelkomen in het BuitenSportWinkel.nl Experience Centre en onder het genot van een kopje koffie aan de 5 meter lange adviestafel samen te kijken wat de volgende bestemming op onze bucket list moet gaan worden.

Enjoy!  John Paul Doolhoff

Geen opmerkingen:

Een reactie posten