zondag 7 oktober 2012

Review: The North Face Free Fall dagrugzak



Technische gegevens:

Merk: The North Face
Type: Free Fall
Inhoud: 21 liter
Afmetingen: 46 x 29 x 16 cm
Gewicht: 765 gram
Prijs: € 81,34 incl. 21% btw
Te koop bij: BuitenSportWinkel.nl en RugzakWinkel.nl


Gebruiksduur:

1 Jaar in gebruik

Ervaring:

Het eerste dat mij opviel toen ik de The North Face Free Fall in gebruik nam was de solide bouw. Natuurlijk is het materiaal daar grotendeels verantwoordelijk voor. Het gebruikte materiaal is het bekende PVC of door The North Face benoemde Base Camp materiaal. Heel erg sterk, vormvast en eenvoudig schoon te maken.
Dit materiaal zorgt er ook voor dat de tas zeer fijn in gebruik is. Grove ritsen in combinatie met het stugge Base Camp materiaal zorgt ervoor dat de ritsen eenvoudig open gaan en zelf met één hand gesloten kunnen worden.

De The North Face Free Fall heeft een groot vak met een laptopsleeve geschikt voor laptops tot 15 inch. Persoonlijk gebruik ik de rugzak in combinatie met een 13,3inch ultrabook. De laptopsleeve is voorzien van een gepolsterde bodem waardoor de laptop nooit de grond kan raken ook niet als de tas per ongeluk iets te hard word neergezet.

Een voorvak met organiser is handig voor de kleine spulletjes, eerlijk dient mij te zeggen dat ik de aparte vakjes niet gebruik en in de praktijk alles gewoon los in het voorvak gooi. Het sleutelhaakje gebruik ik wel, super handig als ik ‘s avonds thuis kom en mijn sleutels niet hoef te zoeken maar ze hangen gewoon aan het haakje in het voorvak.

Het draagcomfort is gewoon erg goed. In het begin is alles erg stuk maar na een paar dagen is alles, net als een paar nieuwe schoenen, een stuk soepeler geworden en zit het als gegoten. De verwijderbare stabilisatieband voor rond de buik/heup gebruik ik zelden, het borstbandje gebruik ik regelmatig en bied net dat beetje meer stabiliteit en daarmee comfort. De gevormde schouderbanden sluiten netjes aan en zijn voor mij zacht en breed genoeg.
Met een laptop + benodigdheden en iPad en wat papieren is deze rugzak zwaar beladen maar zit goed en merk ik er weinig van.
Kortom erg tevreden over de The North Face Free Fall.

Negatief

Het moeilijkste van deze review is toch iets negatiefs te bedenken, ik ben zeer tevreden over de The North Face Free Fall. Maar als ik iets moet noemen is het het eigen gewicht van de tas. Met  765 gram is het geen lichtgewicht. Dit komt door het gebruikte materiaal en die biedt ook erg veel voordelen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten